Las Vegas Newspaper Knew About Wynn Allegations

BOSTON, MA (WBZ-AM) -- Allegations about Steve Wynn's treatment of women surfaced 20 years ago--but a newspaper report on the allegations never saw the light of day.

The Las Vegas "Review Journal" admits today on its own front page--that the paper's then-editor killed a story about sexual harassment of workers at the "Mirage,” then ordered the reporter who wrote it to delete it from the paper's computer system.

Women who worked at the casino say they were pressured by Wynn to provide companionship to high rollers, were weighed and critiqued on their appearance--and one says she was even propositioned by Wynn himself.

Allegations that recently surfaced against Wynn have resulted in a new review of the casino license he was granted here in Massachusetts.

Wynn and his legal team set up a separate company to help hide a $7.5 million dollar payment to a woman. 

The Wall Street Journal says the company was created in 2005 after a manicurist at Wynn's Las Vegas casino accused him of forcing her into sex.

Court records show a Wynn resorts lawyer told a judge that "entity" was created just to handle the settlement funds.

WBZ NewsRadio1030’s Bernice Corpuz reports.

Sponsored Content

Sponsored Content